Kako izbrati gostovanje?

Pravilna izbira spletnega gostovanja je zelo pomembna. Napačna izbira namreč lahko pomeni nepotrebno zapravljanje denarja, ali pa pomeni storitev, ki ne zadostuje zahtevam gostovane spletne strani. Najprej je potrebno vedeti, da so za gostovanje spletnih strani na trgu dostopne različne storitve. Najbolj popularno je deljeno gostovanje, omenili bi lahko še zakup VPS ali namenskega strežnika, kot posebno vrsto pa bi dodali še tako imenovano reseller gostovanje. Naj vam naštete tipe storitev na kratko predstavimo.

Pri deljenem gostovanju si naročnik strežnik deli z drugimi naročniki, vendar so njihovi paketi povsem ločeni eden od drugega. Ker je z enim strežnikom povezanih veliko naročnikov, je cena storitve v primerjavi z drugimi tipi storitve zelo nizka. Včasih, ko so bili strežniki mnogo manj zmogljivi kot danes, so se pogosto pojavljale težave z delovanjem – spletne strani so ob navalu obiskovalcev delovale počasneje ali so bile celo nedostopne. Danes pa so strežniki tako zmogljivi in programska oprema tako napredna, da do takšnih situacij praktično ne prihaja več. Brez pomislekov lahko zapišemo, da za večino ljudi predstavlja deljeno spletno gostovanje daleč najboljšo izbiro.

gostovanje

VPS ter namensko gostovanje sta storitvi, namenjeni zahtevnejšim uporabnikom. VPS je kratica za »Virtual Private Server«, ki nakazuje na to, da naročnik prejme svoj strežnik. V resnici gre le za del strežnika, ki ima komponente od drugih delov povsem ločene. Tako naročnik lahko denimo izbere, kakšno procesorsko moč bi želel, koliko RAM-a in koliko prostora. Na drugi strani imamo namenski strežnik, kjer naročnik v upravljanje prejme celoten strežnik. Ta storitev je torej še dražja od VPS gostovanja, ki je v primerjavi z deljenim gostovanjem tudi do 10x dražja. Pomembna razlika je tudi v tem, da pri VPS in namenskem gostovanju naročnik potrebuje ustrezno znanje, medtem ko pri deljenem gostovanju za vse poskrbi ponudnik storitve.

Omenili smo še reseller gostovanje, pri katerem gre za možnost nadaljnje prodaje. Naj storitev ponazorimo kar s primerom. Najprej pri ponudniku reseller paketov zakupite določen paket, npr. takšnega, ki nudi 20 GB prostora na strežniku. Hkrati prejmete tudi dostop do nadzorne plošče (npr. WHM), v kateri ustvarite manjše pakete. Ti paketi so lahko poljubno veliki, njihova skupna velikost pa ne more presegati 20 GB. Manjše pakete nato po lastno določenih cenah prodajate svojim naročnikom. Večje število končnih naročnikov torej pomeni tudi možnost ustvarjanja večjega dobička. Zaradi tega je storitev primarno namenjena posameznikom, podjetjem in agencijam, ki se ukvarjajo z izdelavo spletnih strani, saj lahko svojim strankam ponudijo tudi spletno gostovanje.

Sedaj, ko poznate različne vrste gostovanja, se boste zagotovo mnogo lažje odločili, katero storitev izbrati. Naj še enkrat zapišemo, da v kolikor nimate nekih posebnih zahtev, bo pravo izbiro predstavljalo deljeno gostovanje.